Test SMS lístka DPB

MHD - červené vozidlá s logom mesta Bratislava

Dnes som cestou do práce pri čakaní na autobus poslal prázdnu SMS na číslo 1100 so zámerom odskúsať nový SMS lístok Dopravného podniku Bratislava.

SMS odoslaná. Čakám. Po zhruba 50 sekundách prišla späť SMS s nasledovným textom:

DPB, a.s.
Prestupny CL 24,00Sk (0,80EUR)
1EUR=30.1260Sk
Platnost od 18-11-2008 14:42 do 15:52 hod.
xormeff4psb
Chýbajúce medzery a zmätočné používanie oddeľovača desatinných miest (správne čiarka vs. nesprávne bodka) bolo súčasťou originálneho SMS lístka. Kód na konci slúži pravdepodobne na overenie revízormi.

Lístok mal v mojom prípade cenu prijatej SMS 24 Sk + cenu odoslanej SMS cca. 2 Sk = spolu 26 Sk.

Kritika na záver: SMS lístok musí byť doručený do max. 10 sekúnd, nie absurdných 50 sekúnd. Dopravný podnik Bratislava si musí uvedomiť, že väčšina cestujúcich potrebuje lístok zhruba o dĺžke 20 minút. Preto je potrebný druhý lístok v nižšej hodnote a kratšej dĺžke: ak spočítam najdlhšie linky s čakaním počas prestupu, tak stále to bude menej ako 70 minút. Bratislava nie je New York a Záhradník nie je šéfom MTA.

PS (pre porovnanie): V New Yorku sa veziete za 2 USD (46 Sk) časovo neobmedzenú dobu a máte ľubovoľný počet prestupov. (a to som práve porovnával neporovnateľné)

:: 18.11.2008 :: rubrika Bratislava :: pridal Daniel :: [*] ::

Diskusia:

Ten medzicas je do systemu samozrejme vlozeny zamerne a nema nic spolocne s tym, ze by system nestihal odosielat spatne SMSky.
Je to poistka proti tomu, aby si niekto chytro nekupil listok az vtedy ked v autobuse uvidi revizora, ale aby tak urobil este pred nastupenim do dopr. prostriedku.
Suhlasim, ze ponukat len jeden typ listka je nevhodne. Riesenim je napr. poskytnutie viacerych sms cisel, pricom posledne dvojcislie bude znamenat cenu listka o ktory ma cestujuci zaujem. Ked "sms jizdenky" zaviedli v Prahe, chvilu to cislo vyzeralo 9020624 a neskor po zmene tarif cestovneho 9020626.

Napísal cruster dňa 18.11.2008 o 17:06:41


Pekny experiment. Doba dorucenia je vsak naozaj velmi dlha. A platnost listka tiez zbytocne dlha. Som zvedavy, kedy sa niekto pokusi vygenerovat si vlastny kod.

P.S. Nie je to v New Yorku $2 za jednu jazdu bez prestupu?

Napísal faster [web] dňa 19.11.2008 o 07:58:24


faster: ak si kupis dobijatelnu metrocard, tak mas aj prestupy. v pripade jednorazoveho mas prestup len v ramci metra.

Napísal dusoft dňa 19.11.2008 o 08:37:01


Daniel: nerozumiem preco ti vadi "absurdnych 50 sekund", aky je s tym problem ?

Napísal Miro dňa 19.11.2008 o 09:49:14


problem je ten, ze ked vidim spoj na zastavke a chcem ho stihnut, tak nemam cas cakat 50 sekund na listok. to mozem rovnako dobre pouzit automat - pri ich spolahlivosti a beznom odmietani minci to potrva rovnako.

Napísal dusoft dňa 19.11.2008 o 10:34:28


hej, a newyorske metro chodi 24 hodin denne a elektricenka nan stoji mesacne asi menej nez dvojpasmova pre megabratislavu co si pamatam

Napísal Aan [web] dňa 19.11.2008 o 13:34:02


takze ospravedlnujem sa, plne cestovne pre New York stoji za cca 1700Sk zatial co v BA 720Sk, chudaci v NY ze beru v priemere len cosi cez dvojnasobok bratislavskych platov alebo tu ma ktosi riadne predrazene cestovne...


30-Day Unlimited Ride MetroCard
Cost: $81, reduced fare $40.50
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 30 days from day of first use. This card is protected against loss of theft when purchased at a vending machine with a creditor debit/ATM card.

Napísal Aan [web] dňa 19.11.2008 o 13:43:11


Ked vidis spoj na zastavke, tak len kym k nemu dobehnes a nastupis, tych 50 sekund uz urcite ubehne. Sablona pripravena v telefone vyriesi bleskove poslanie sms.
V tom medzicase fakt nevidim ziadny problem.

Napísal cruster dňa 19.11.2008 o 15:00:53


cruster: spravne, sablona je dobrym riesenim. este aby existoval kratsi listok za normalnu cenu a bude vela ludi spokojnych.

Napísal dusoft dňa 19.11.2008 o 15:48:43


co sa tyka toho cakania, ide aj o to, kto je cielova skupina. Pretoze podla mna to nema nahradit automaty (aspon doteraz mi to ani nenapadlo) resp. ich prekonavat pohodlim, rychlostou alebo cenou. Ja som to pochopil ako pre pripady, ked sa ziaden automat nekona (takych miest je vela) pripadne nemam drobne, ale viem, ze niekam chcem ist. U mna nastala taka sitacia vcera - dosli mi listky, u nas automat nie je. Po ceste z domu na zastavku som poslal SMS, kym som dosiel, uz som ju mal. Tu vyssiu cenu beriem ako "trest" za to, ze som si nekupil normalny listok (nieco ako ked napr. v Presove kupis listok az u sofera - aspon kedysi to tak byvalo). Zaroven tych 70min beriem ako rezervu kvoli tomu, ze listok treba kupovat este kym autobus neprisiel.

Samozrejme by som bol radsej, keby to bolo okamzite a vo viacerych hodnotach. Lenze to sa da zas lahko zneuzivat (vidim revizora, poslem SMS). Takze toto beriem ako prijatelny kompromis. Aspon pre mna

Napísal martan dňa 19.11.2008 o 19:58:55


Nesuhlasim, ze sms musi byt dorucena do 10 sekund.. podla mna to je ok, aj ked nastupis a sms si este neobdrzal, predsa len ju dostanes s casom, kedy si o to ziadal, nie kedy si ju obdrzal..

Napísal Casio [web] dňa 19.11.2008 o 21:03:34


cena mi nepride nejak extremne neprimerana. Oproti beznemu cestovnemu v inych Europskych mestach to nie je take strasne. Skor kvalita cestovania by sa mala zlepsit..
Pravda Kyjevske metro za ekvivalent 5 Sk to je ina "lahoda" cestovat :D

Napísal matushiq [web] dňa 19.11.2008 o 23:48:46


pozri sa ake su platy v inych europskych mestach ekd ti nepridu byt bratislavske ceny a pokuty predrazene, ja drahsiu MHD nez bratislavsku nepoznam nikde na svete (v pomere k platom)

Napísal Aan dňa 20.11.2008 o 09:14:44


cena bratislavskej MHD je predrazena v porovnani s lubovolnym inym mestom zapadnej europy. to neratam vobec kvalitu cestovania, to by totiz v relativnom porovnani posielalo celkove naklady na jednu cestu v BA do extremnych vysok. nehovoriac o hlupych intervaloch vhodnych tak akurat pre sviatocnych cestujucich - 20 minut cez vikend, pre istotu zrusene linky vecer (ved naco by asi tak niekto chcel ist bez prestupu z jednej mestskej casti do druhej - 5, 9) a pod.

Napísal dusoft dňa 20.11.2008 o 12:02:41


cas medzi odoslanim a prijatim nie je az taky zaujimavy ako medzi odoslanim a zaciatocnym casom platnosti uvedenym v smske (14:42)

Napísal charon [web] dňa 21.11.2008 o 15:12:21


charon: to su presne dve minuty.

Napísal dusoft dňa 21.11.2008 o 15:38:50


Myslím si, že sms.lístok by mal prísť hneď po odoslaní a nie 2-3 minuty po odoslaní sms.ky. Keď sa človek ponáhľa alebo v blízkosti zastávky sa nedá kúpiť cestovný lístok tak si samozrejme ty čo nechceme ísť na čierno kúpime sms.lístok a keď ide aj autobus ktorý chodí každú hodinu tak nastúpime... A keď nastúpia aj revízori a sms lístok nechodí a nechodí dojde až o 2-3 minuty nato nedaj bože aj neskôr tak už sme "čierny pasažieri", ktorý si lístok zakúpili včas ale nedošiel hneď po odoslaní. Myslím si, že to nie je na pokutu. Pretože človek ktorý zaplatí za 60 minutový lístok pred nastúpením alebo priamo v nejakom doprav prostriedku nie je čierny pasažier !!! zaplatil si... Je to nespravodlivé voči čestným ľuďom ktorý si sms.lístok kúpili kupujú a dostanú tak či tak pokutu lebo nedošla im spätná sms.lístok. To už by každý mohol chodiť bez lístku však načo si ho kupovať keď tak či tak dostaneme pokutu ?? samozrejme súhlasím aj s tým, že niektorý ľudia keď uvidia revízora pošlú sms.lístok ale myslím si že každý mobil v 21 storočí ukazuje čas odoslania ...

Napísal daja dňa 02.08.2012 o 20:11:36


Ked vies ze budes cestovat 20 minut, preco si ten listok neposles aj pol hodinu dopredu? :)

Uz som si zvykol posielat ked odchadzam z bytu alebo ked sa balim v praci. Uplna pohoda.

Napísal P dňa 16.02.2013 o 13:37:53